fredag 9 mars 2012

visstfan

Alla känner vi till känslan visstfan. Det är känslan man får när man plötsligt kommer på något man helt tappat ur minnet.

Idag kände jag av den värsta visstfan någonsin.
Jag hade tappat upp ett bad och var beredd att hoppa i - tvätta av hela veckans smuts och se gårdagens avsnitt av Big brother.
Men när jag står där och just ska hoppa i, kommer jag på: visstfan, de "gröna" plastpåsarna ligger kvar i bilen.
Hoppade i shortsen, skorna och arbetspikén. Kastade på mig kepsen på sned och gick med raska steg mot dörren.

Kom på att jag glömt bilnyckeln i arbetsbyxorna - sliter fram den.
En halv trappa ner ser jag att det är en tändare jag slitit fram ur byxorna.
Byter riktning, låser upp dörren och sliter fram nyckeln.

Tidsfördröjningen var knapp och snart låg jag i badet med en nyöppnad Red Stripe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar